De heenreis!

4 oktober 2017

Maandag 2 oktober worden we opgehaald door Wout, die ons op station Nuth af zet. Om 15:23 komt daar keurig op tijd onze stoptrein naar Sittard. Hier stappen we over op de trein naar Schiphol, waar we ook zonder problemen aankomen en netjes op tijd aankomen. Midden op Schiphol! Druk! We waren nu al enigszins vermoeid door de lange treinrit, maar we gaan op zoek naar onze incheckbalie. Thuis had ik snel ingelogd en ik meende ingecheckt te zijn, dus we stappen vol goede zin in de "online ingecheckt rij", die tot ons genoegen een aanzienlijk stuk korter bleek dan de nog niet ingecheckte rij. In de rij komen we erachter dat we geen papieren hebben zoals andere mensen en vlak voordat we aan de beurt zijn zien we een vrouw met een boardingpass. Dat hadden we al zeker niet! Snel snel online gegaan en vliegensvlug online ingecheckt. We waren aan de beurt maar lieten de man achter ons voorgaan omdat onze boarding passes maar niet kwamen in de mail. Driftig verversen maar helaas... naar onz balie zonder papieren. Gelukkig bleek dat de dame zag dat we wel online ingecheckt hadden (10 sec van tevoren) en kregen we geprinte passes. Top! Om 21:50 stegen we op in een manjefiek vliegtuig van Emirates. Enorm! Een dubbeldekker zeiden we. Met een videoscherm voor je met allerlei movies, games, tv shows, etc. Ook kon je het vliehtuig van buiten volgen dmv cameras.
Netjes op tijd landen we in Dubai. We vonden de vlucht erg lang maar zijn bij in Dubai te zijn. Na uitstappen direct handbagage check en lichaamscan. Daar ga ik af, en moet ik van Arabische meneer naar kamer J2. Daar staat een bedekte vrouw te wachten en moet ik mee een volledig betegeld kamertje in. Ik moet gespreid staan, word gefouilleerd en gescand en moet mijn shirt omhoog doen? Dat was blijkbaar genoeg want ik mocht gaan. Pff!
Dubai airport is ENORM. Je kon overal autos winnen en dure spullen kopen. Met een metro moesten we naar onze gate, gigantisch. Een Heineken lounge waar mensen om 7 uur sochtends halve liters bier drinken. We waren er om half 7 in de ochtend maar voor ons was het eigenlijk half 5. Nachtje overgeslagen! Om 10:05 vertrekken we wederpm met een grote Airbus op een 6 uur vlucht naar Joburg. Ideale plek hebben we met driezits, alleen wij twee. We vertrekken te laat want er is iemand niet lekker in het vliegtuig. We slapen wat deze vlucht en ging snel voorbij! In Johamnesburg komen we aan op 3-10 en daar duurt de paspoort controle heeeeel lang. In Dubai hing een wat bedrukte sfeer, met gesluirrde vrouwen en strenge mannen. Hier is het anders. Eenmaal bij de controle kijkt de mebrouw niet eens op en zet ze luid babbelend een stempel.in ons paspoort. Welkom in Afrika!