3-10 Airport Game Lodge / 4-10 Granny Dots Tzaneen

4 oktober 2017 - Tzaneen, Zuid-Afrika

Aangekomen in Johannesburg. Per toeval zien we onze koffers voorbij komen op een bagageband :) Gauw naar de enorme vertrekhal. Hier staan veel mensen met bordjes, maar we zien nog niet VIJGEN staan. Even verder zien we 1 blanke meneer met een papier met 3 namen, en ook vijgen. We krijgen instructie van een kleine Afrikaan die ons een voucherboek geeft met heel veel info. De blanke brengt ons met een busje naar ons eerste hotel. Aardedonker buiten! Stroonstoring in hotel dus met kaarsen en lantaarns ingevheckt. Keuken was al dicht dus met de twee andere stellen pizza besteld. Smaakten goed! Alleen lactose ellende voor Tijn. Onze kamer was knalgroen met puzzelschilderijen van wilde dieren. Na een heerlijke douche doken we in bed.
de ochtend erna eindelijk daglicht en wat was het mooi hier! Geweldige tuin met wilde dieren zoals struisbogels pauwen en springbokjes. Go away bird in de boom. Na ontbijt komt auto afgeleverd door Sydney. Auto is in orde, wat water bij t reservewiel... van het wassen zegt Syd. De weg op. Spannend en moeilijk! Links rijdem en rechts stuur is moeilijk voor Tijn.
op autobaam veel memsen langs de weg. Crime Alert bord geeft hoop. Op een bepaald moment bavianen langs de weg!
Het landsvhap verandert: autobaan plat, krottenwijken, meer heuveld naar pracgtige bergen. We zijn op weg naar Tzaneen. We komen er pp tijd aan bij Granny Dots em wordennl ontvangen door Richard. 74 jaar en samen met Joycd eigenaar van Granny Dots.
granny dots is als op bezoek komen bij oma. Niets past nij elkaar en daardoor is het juist 1 geheel. Vergane glorie en licht verval ingetreden. Maar the view... geweldig. Prschtige vergezichten over de bergen. We ontmoeten een ENORME sprinkhaan bij het vervallen zwembad. We komen tot rust in dr zon met een pilsje en wat cola. Joyce bakt oms een overheerlijk diner. Eem grote steak met groenten, bloemkool met kaas, "petti pan" (gele groente die niet lijkt op courgettr al beweerde Rochard dat wel) en puree. Dessert warme appelcrumble met ijs.
We zakken door in de bar. Richrd drinkt whiskey met cola en is wel dronken te noemen. Tijn drinkt black label bier en ik savanna apple cider. We kletsen wat en Tijn staat bijna op Heidi, de hond van 11. Mckinthy is ee ook, 18 jaar! Dpof en bijna blind maar heel lief. Na wat drank sluiten Joyce en Richard af. We duiken im bed en starten omze malariakuur. Beetje huiverig maar goed. We hebben dezelfdr reisroute als een stel uit Beverwijk. Marco en Susanne. 46/47 jaar.